Sydney weekend!

Spenderade som sagt min påskhelg i Sydney detta år, det var riktigt trevligt att uppleva Sydney men dock så var det alldeles för stor stad för mig, gillar mer småstäder.
Vår resa började på Torsdagkvällen och fortsatte ända tills fredag morgon eftersom vi bestämde oss för att åka buss ner då det var billigare, det tog 16h att ta sig fram. Tack och lov för att vi flög hem vilket bara tog lite mer än en timme. 
Vi fick tyvärr väldigt tråkigt väder på både Fredag och Lördag och det var även superkallt, ungefär 17grader med regn och blåsigt. Jag fick lov att köpa mig en tjocktröja för 30dollar men den var ganska så snygg och nice så jag vart nöjd ändå :-D 
Fredag turistade vi som tusan, åkte turistbussar och båtar och avslutade fredagen med att gå på bio vilket var sjukt nice. 
På lördagen forsatte vi turista men avslutade kvällen med en utgång som var väldigt rolig, förfestade på vårat hostel med massa folk från samma rum, var 14bädds rum vi bodde i denna gång. 
 
På söndagen checkade vi ut på morgonen och åkte sedan iväg för att turista medans det var fint väder, tack och lov för det fina vädret, fick så mycket bättre syn på Sydney av det fina vädret som tur var. Vart lite roligare bilder från den dagen vi hade fint väder också. 
 
Vi avslutade dagen med att besöka Bondi Beach och helt otroligt men sant, vi träffade på två killar ute i vattnet i Byron Bay och vi visste inte mer än deras förnamn sedan dess så går vi på bondi beach och vilka om inte dom dyker upp mitt framför ögonen på oss? Helt sjukt, världen är stor men ändå så liten. Men det var kul så vi hängde med dom ett tag innan vi lära ta bussen tillbaka in mot stan för att påbörja resan hemåt igen. 
 
Bilder från vår grå Fredag/Lördag.
 
Bilder från Söndagen då det var sol, mycket bättre bilder helt sjukt vad solen gör mycket. 
 
Här är en del bilder från när vi var vid Operahuset och Harbour brigde, så sjukt mäktigt och fint när det är sol.
 
Här är lite bilder från Bondi Beach och utsiktsplatsen vid bondi. Riktigt fint och mysigt ställe må jag säga. 
 
 
 

Vill också😉... Men vi ska ju dit tillsammans sen👍😃😘

2015-04-08 kl 17:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback